Search

מדינה בהסגר: משרד הבריאות קרא לאזרחים לא לצאת מהבית - וואלה!

מדינה בהסגר: משרד הבריאות קרא לאזרחים לא לצאת מהבית - וואלה!

מדינה בהסגר: משרד הבריאות קרא לאזרחים לא לצאת מהבית
צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הנחיות חדשות בשל המשך התפשטות הנגיף הקורונה, במסגרתן אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. ברקע עליית מספר החולים בישראל ל-324, המשרד הודיע על נקיטת צעדים חדשים, המפרטים את המקומות אליהם מתבקש הציבור להימנע מלהגיע, וכן מתי מותר לצאת ואיך להתנהג בעת יציאה מהבית.

לקריאת ההנחיות המלאות של משרד הבריאות

בין ההנחיות החדשות קרא המשרד לא להגיע לפארקים, חוף הים ומרחבים ציבוריים אחרים. כמו כן, אוכלוסיות בסיכון - קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות קשות בכל גיל - נדרשות להקפיד ולהימנע ככל הניתן לצאת מהבית, למעט שירותים חיוניים.

במשרד הדגישו כי מומלץ לקבל שירותי רפואה מרחוק ולא להגיע פיזית למרפאה, ככל המתאפשר. אזרחים שחשים חום, עם או בלי תסמינים נשימתיים נדרשים להיכנס לבידוד בית ומניעת מגע עם בני המשפחה. במקרה של חום, החולה יימצא בבידוד עם יומיים לאחר סיום החום ושאר בני המשפחה ישהו בבידוד רק במקרה אבחנה של קורונה.

מתי מותר לצאת?

משרד הבריאות פירט כמה מקרים בהם הציבור רשאי לצאת מהבית, בהם צורך בטיפול רפואי דחוף - חל איסור על חולים עם חום ותסמינים נשימתיים לצאת מהבית, למעט במצבי חירום רפואי. יציאת עובדים לעבודתם תתאפשר בהתאם להנחיות הממשלה. בנוסף, תתאפשר יציאה לצורך קניית מצרכים חיוניים אם אין אפשרות לאספקה במשלוח או על ידי בן משפחה.

באשר ללוויות, במשרד קראו לצמצם ככל האפשר למינימום הנדרש ולבני משפחה קרובים בלבד ולשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. כמו כן, ניתן לצאת לעשר דקות הליכה יחידנית במקומות מבודדים או יציאה לחצר. יש לרדת לבד במעלית או ללא קרבה לאנשים אחרים. בנוגע לשמירה על ילדים - שתי משפחות יחד באופן קבוע יוכלו לשמור על פעוטות.

איך להתנהג בזמן יציאה מהבית?

במקרה של יציאה ברכב פרטי, במשרד אמרו כי יש לנסוע כשאדם אחד ברכב בלבד או בני משפחה מאותו משק בית, למעט בעת צורך בליווי חיוני כגון פינוי לטיפול רפואי שאינו דחוף. יש להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית.

כמו כן, נדרשת שמירה על מרחק שני מטרים מכל אדם, בעת הגעה למקום ציבורי שיש בו אנשים ויש להקפיד על היגיינת ידיים והיגיינה נשימתית.

איך להתנהג בעבודה?

יש להקפיד על קיום מרחק של שני מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים. בנוסף, יש למדוד חום טרם היציאה לעבודה. אם יש חום או סימני תחלואה נשימתית אין להגיע לעבודה ויש להקפיד על כללי הבידוד בבית.

יש לרחוץ ידיים בכניסה וביציאה לעבודה, וכן אחת לשלוש שעות לכל היותר, ויש להשתדל ככל הניתן שלא לגעת באף ובפה, יש לפזר טישו בזמינות קרובה לכל העובדים. חנויות מסחר שאינן חיוניות, כגון מזון, תקופות וטואלטיקה, חייבות להיסגר.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-17 12:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDcxNjLSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDcxNjLSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מדינה בהסגר: משרד הבריאות קרא לאזרחים לא לצאת מהבית - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.