Search

תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל - וואלה!

תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל - וואלה!

תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל בשבוע שעבר
עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים

  • שבעה חולי קורונה בקוריאה הדרומית שבו לאחרונה מטיול בישראל
  • הנדבקים היו חלק מקבוצה בת 77 חברים שביקרה בארץ
  • מספרי מקרי ההידבקות בקוריאה הדרומית זינק ל-443 ביממה האחרונה
  • שני בני אדם מתו מנגיף הקורונה באיטליה
  • אדם נוסף מת מהווירוס באיראן, הקורבן החמישי במדינה

משרד הבריאות קרא היום (שבת) לאזרחים שבאו במגע עם חברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית שביקרו בישראל, ושתשעה מהם חלו בנגיף הקורונה, להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום. התיירים שהו בישראל למשך שבוע וביקרו באצרים שונים ברחבי הארץ.

בהודעת המשרד נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה ן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. בנוסף, במשרד קראו לכל מי שהיה ללא מגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית זינק ל-433, כשמרבית הנדבקים מתגוררים בעיר דאגו ובסביבתה. רבים מהחולים הראשונים כבר הספיקו להחלים, אך ההתפשטות הפתאומית והמהירה בימים האחרונים - העלתה חששות כבדים.

מוקדם יותר אישרו הרשויות בסין כי תקופת הדגירה של נגיף הקורונה יכולה להימשך גם 27 ימים. הדבר התגלה לאחר שהווירוס נמצא בגופו של גבר כבן 70 ממחוז חוביי שנדבק מאחותו כבר בסוף ינואר, אך לא חווה תסמינים במשך כארבעה שבועות. ההערכה עד היום הייתה שיופיעו תסמינים בתוך 14 ימים, והרשויות בסין הביעו דאגה מכך שהדבר יקשה על מניעת התפשטות הנגיף.

עד כה, ההנחיות שקיבלו נוסעים שהגיעו ממדינות שבהן קיים חשד להימצאות הנגיף היו להימנע מהגעה למרחב הציבורי למשך 14 יום. זמן הדגירה הארוך עשוי להקשות על פיקוח אחר חולים אפשריים שנדבקו בנגיף.

הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי העולם, כששני חולים מתו באיטליה, אחד מהם בן 78 מהעיר פדואה שבצפון איטליה. מוקדם יותר רשויות הבריאות הודיעו על 15 מקרים שזוהו במחוז לומברדיה ועוד שניים נוספים במחוז וונטו.

משרד הבריאות באיראן הודיע כי אדם נוסף מת מנגיף הקורונה, ובמקביל הודיעו הרשויות על עשרה מקרי הידבקות חדשים במדינה. עד כה נדבקו באיראן 28 בני אדם, מתוכם מתו חמישה. מוקדם יותר דווח כי ראש מחוז 13 בבירה טהראן נדבק גם הוא בווירוס, אך דוברו מסר כי הוא בריאותו במצב טוב וכי הדיווח שקרי.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס אמר כי לנדבקים רבים אין קשר ברור לנגיף הקורונה, דוגמת מגע עם חולים אחרים שנדבקו או נסיעה לסין ולמוקדים אליהם הגיע הנגיף. יו"ר הארגון קרא לכל המדינות להשקיע באופן בהול בהכנות להתפשטות הווירוס בשטחן. עוד מסר כי יותר מ-80% מהחולים נמצאים במצב מתון וצפויים להחלים וכ-20% נמצאים במצב קריטי. מזכירים ששיעור התמותה מהנגיף עומד על כ-2%.

"סופר-התפשטות" בדרום קוריאה

חלק ניכר מההדבקות הקוריאה הדרומית יוחסו לאישה בת 61, שכונתה "מטופלת 31". האישה הגיעה לכנסייה בעיר, בדיוק בזמן שבו נערכה הלוויה שבה השתתפו כמה אנשים. המפגש המזדמן הזה, יצר את מה שכינו רשויות הבריאות בקוריאה הדרומית "סופר-התפשטות". תושבת דאגו אחרת, אישה בשנות ה-50 לחייה, מתה כתוצאה מהווירוס הקטלני. זאת, לאחר שהועברה לטיפול בעיר השנייה בגודלה במדינה, בוסאן, כך לפי מרכז לבקרת מחלות ומניעתן בקוריאה הדרומית.

בתגובה להתפשטות המואצת של הנגיף במוקד אחד, הגדירה הממשלה את העיר דאגו ואת מחוז צ'אונגדו הסמוך כ"אזור מיוחד". הרשויות הקימו תוכניות לתגבור האזור עם צוות רפואי צבאי נרחב, ומשאבים כמו מיטות בבתי החולים. במקביל, היו תוכניות להקמת מתקני בידוד, בכדי להוריד את הלחץ מבתי החולים. בבירה סיאול, שבה מתקיימות לעתים קרובות הפגנות גדולות בסופי השבוע, אף נאסרה התקהלות.

למרות ניסיונות הממשל, העיר דאגו המשיכה להפיץ את הווירוס ברחבי המדינה. כמה אנשי צבא נדבקו בקורונה לאחר שבאו במגע עם תושבי האזור. בתגובה לכך, שר הביטחון אסר על כלל אנשי הצבא לצאת לחופשות, והגביל את מרחב תנועתם.

ראש עיריית דאגו, קוון יונג ג'ין, כינה זאת "משבר חסר תקדים". הוא המליץ ל-2.5 מיליון התושבים בעיר להישאר בבתים, והזהיר כי כל התקהלות תגרור מעצר. אמנם היו מעטים שהעזו לצאת, גם כשהם חבושים במסכות, אך ניכר שהיה אזור נטוש במיוחד ברחובות העיר - כנסיית שינצ'יונג'י.

יותר מ-500 מאנשי הכנסייה פיתחו תסמינים של נגיף הקורונה, אך הבדיקות שיאשרו או יפריכו זאת עדיין לא נערכו.

מייסד הכנסייה שהכריז על עצמו משיח, לי מאן היי, אמר בהודעה כי "המקרה הזה נתפס במעשה השטן לעצור את הצמיחה המהירה של שינצ'ונג'י". ביצים הושלכו לשער הכנסייה, שם הוצבו שלטי "אין כניסה". בהצהרה נמסר מהכנסייה כי השתמשה באמצעי מניעה ב-74 מסניפיה וכנסיותיה ברחבי הארץ וכל מתקניה היו סגורים מאז יום שלישי.

ראש עיריית סיאול פארק ווון-בקרוב אמר כי כנסיות שינצ'ונג'י יינעלו בבירה. הנשיא מון ג'אה-אין קרא לבכירים לחקור את שירותי הכנסייה, וכן את טקס ההלוויה במחוז צ'ונגדו הסמוך לאחיו של מייסד הכנסייה.

חברי כנסיה רבים הגיעו להלוויה בבית החולים, שם נמצא מקבץ נוסף של מקרי וירוס, ובו נפטר הקורבן הראשון של דרום קוריאה מהנגיף. "אנו זקוקים לחקירה יסודית על הכנסייה ועל משתתפי ההלוויה," אמר מון.

(עדכון ראשון: 11:31)

Let's block ads! (Why?)



2020-02-22 11:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIxNzDSAQA?oc=5
52781826929971

Bagikan Berita Ini

0 Response to "תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.